Ar daug laiko praleidi prie kompiuterio?

Pasirūpink savo akimis

Tyrimai rodo, kad prie kompiuterio ir išmaniųjų ekranų praleidžiame daugiau nei 3.5 mėnesio per metus ir šis skaičius nuolat auga. Akių priežiūros specialistai įsitikinę yra, kad išaugęs laikas prie išmaniųjų ekranų yra viena pagrindinių akių nuovargio ir trumparegystės priežasčių.

REGISTRACIJA AKIŲ PATIKRAI
Pagerinti gyvenimo kokybę lengva!

Dienos pabaigoje jauti akių nuovargį? Akys sausos ir paraudusios?

Šiandien neįsivaizduojame savo kasdienybės be išmanaus telefono, darbo – be kompiuterio ir poilsio be elektroninės knygos ar TV ekrano. Visi šie prietaisai labai palengvina mūsų gyvenimą ir paspartina darbą, tačiau ilgainiui lemia atsiradusį akių nuovargį ir suprastėjusią matymo kokybę.
Dėl pasikeitusio gyvenimo būdo milijonai žmonių visame pasaulyje kenčia nuo kompiuterinio regos sutrikimo sindromo, kuriam būdingi įvairūs susilpnėjusios regos simptomai: sausumas, perštėjimas, šviesos baimė, akių nuovargis. Atliktų tyrimų duomenimis su šiais simptomais susiduria nuo 40 iki 85 % visų dirbančiųjų kompiuteriu. Ne išimtis ir vaikai. Tam įtakos turi ne tik išmaniųjų ekranų naudojimas, tačiau ir prastas apšvietimas, netinkama laikysena.

feat_icon

SUPRASTĖJĘS DĖMESIO SUTELKIMAS

Laiku nenustatyti regėjimo pokyčiai ar akių ligos gali lemti koncentracijos trūkumą skaitant, rašant ar užsiimant kita intensyvia veikla. Suprastėjęs matymas gali lemti ir suprastėjusius vaiko mokymosi rezultatus, todėl svarbu stebėti regėjimo pokyčius ir reguliariai lankytis pas akių priežiūros specialistą.

feat_icon

KĄ AKYS PASAKO APIE SVEIKATĄ?

Akys pasako apie sveikatą žymiai daugiau nei tik tai, ar regėjimas geras ar ne. Tokių ligų, kaip diabetas, aukštas kraujospūdis ar didelis cholesterolio kiekis kraujyje, ankstyvieji požymiai dažnai pastebimi būtent akyse. Nuolatinė akių patikra gali užkirsti kelią šioms problemoms, kol jos dar nepadarė nepataisomos žalos akims ir sveikatai.

feat_icon

PAGERĖJUSI GYVENIMO KOKYBĖ

Akys – svarbiausias žmogaus jutimo organas. Net 90% visos informacijos gauname per akis. Akimis matome, jaučiame, mylime. Regėjimas leidžia pažinti mus supantį pasaulį, bendrauti, saugotis nuo aplinkos pavojų. Menkiausias regėjimo sutrikimas sukelia žmogui daug problemų, todėl akims reikalinga nuolatinė priežiūra.

feature

KADA PASKUTINĮ KARTĄ TIKRINAI REGĖJIMĄ?

Akių priežiūros specialistai įsitikinę net 80% regėjimo sutrikimų galima išvengti reguliariai tikrinantis regėjimą. Nors daugelis žmonių jau turi įprotį bent kartą metuose apsilankyti pas šeimos gydytoją ir išsitirti kraują – retas prisimena kasmet pasitikrinti ir regėjimą. Periodiška akių patikra šiandien jau yra ne rekomendacija, o būtinybė, mat šiame technologijų amžiuje mūsų akys silpsta greičiau nei galime pamanyti, o laiku nepastebėti akių sveikatos sutrikimų gali būti nepagydomi ir pakenkti mūsų bendrai gyvenimo kokybei.

Registracija vizitui
Pasirūpink savo akimis

KAIP APSAUGOTI AKIS NUO EKRANŲ SKLEIDŽIAMOS MĖLYNOSIOS ŠVIESOS?

Ilgas darbas prie išmaniųjų ekranų kenkia ne tik akims, bet ir bendrai mūsų sveikatai: sąnariams, raumenims, stuburui, gali būti galvos skausmo ar netgi sutrikusio miego priežastimi.
Todėl siekiant sumažinti ekranų poveikį mūsų sveikatai ir savijauta reikėtų pasirūpinti ne tik akiniais darbui kompiuteriu, bet ir įvertinti bei pasiruošti darbo erdvę.

  • Ekrano aukštis ir ryškumas – Dirbant prie stalo monitoriaus viršutinis kraštas turi būti antakių lygyje. Žiūrint žvilgsnis turi būti kreipiamas nuo viršaus į apačią, o ne atvirkščiai. Tai sumažins apkrovą kaklo ir pečių srityje. Taip pat atkreipkite dėmesį į ekrano ryškumą. Ekrano vaizdas neturėtų būti nei per ryškus, nei per tamsus. Priklausomai nuo gamintojo, kompiuterių ekranuose galima reguliuoti šviesumo lygį.
  • Pertraukos – Jei visą darbo dieną dirbate kompiuteriu, svarbu stebėti laiką ir nuolat daryti pertraukėles, kad akys pailsėtų. Specialistai rekomenduoja kas 20 minučių padaryti 20 sekundžių pertrauką, kurios metu pailsinkite akis žiūrėdami į toli, arti esančius daiktus, užmerkdami akis, stipriai pamirksėdami. Taip pat labai svarbu kas valandą pakilti nuo kėdės, pasivaikščioti – taip sumažinsite ne tik akių įtampą, bet ir bendrą raumenų nuovargį.
  • Akių drėkinimas – Jei jaučiate akių sausumo simptomus, dirbate šildomose / kondicionuojamose patalpose – naudokite drėkinamuosius akių lašus, kurie papildai sudrėkins akies paviršių ir apsaugos akis nuo išsausėjimo.
  • Tinkamas atstumas – Padėkite savo kompiuterio ekraną taip, kad jis būtų nuo 50 iki 60 cm nuo jūsų akių. Kad galėtumėte patogiai laikyti galvą ir kaklą, ekrano centras turėtų būti maždaug 10–15 laipsnių žemiau nei akių lygis.
  • Apšvietimas – Ekranas neturėtų būti apšviečiamas tiesioginės saulės spinduliais. Šviesos lygis už ekrano neturėtų būti didesnis nei prieš ekraną. Šviesa turėtų būti komfortiška, nevarginanti ir nekelianti papildomų atspindžių.
  • Akių apsauga – Nesvarbu, ar Jums reikalinga regėjimo korekcija ar ne – jei prie ekranų praleidžiate daugiau nei 2 valandas per dieną – akiniai su apsauga nuo ekranų skleidžiamos šviesos ne rekomendacija, o būtinybė!
  • Reguliari akių patikra – Akių priežiūros specialistai rekomenduoja tikrintis regėjimą bent kartą per metus. Tą reikėtų daryti ir tiems, kuriems regėjimo korekcija nereikalinga. Visgi jei jaučiate, kad regėjimas pakito ar atsirado nerimą keliantys simptomai – nedelskite ir užsiregistruokite vizitui.

Turite klausimų susijusių su akių sveikata ar komfortu?

Įprasta praktika – atsakymų paieška internete – dažnai gali baigtis nevykusiais eksperimentų rezultatais. Jūsų akis nusipelnė daugiau! Gaukite asmeninę akių priežiūros specialisto konsultaciją – registruokitės vizitui ir leiskite mums pasirūpinti, kad matytumėme ir jaustumėtės puikiai!

 

Kalbant apie reguliarius apsilankymus pas akių priežiūros specialistą, reikėtų pabrėžti, jog apsilankymų dažnumas taip pat priklauso nuo žmogaus amžiaus. Pavyzdžiui, naujagimio regą pirmą kartą reikėtų patikrinti po 6 mėnesių, vėliau 3 metukų bei prieš einant į pirmą klasę. O štai sulaukus 35 m. ir daugiau tą būtina daryti kasmet, nes su amžiuje didėja rizika susirgti akių ligomis (pvz., glaukoma, geltonosios dėmės degeneracija ir kt.), ypač atidiems reikėtų būti tiems, kurie serga lėtinėmis ligomis, ir kurių šeimos istorijoje yra ar buvo sergančių akių ligomis.

img_left Algita Vaičiulienė Optometrininkė

„Optikos pasaulio“ akių priežiūros specialistai pasiruošę pasirūpinti Jūsų akių sveikata ir komfortu dirbant prie išmaniųjų ekranų.

  • Komfortiškam darbui prie kompiuterio rekomenduojami korekciniai akiniai su papildoma danga, kuri apsaugo akis nuo neigiamo mėlynosios šviesos poveikio. Šie akiniai tinka ir tiems, kuriems regėjimo korekcija nereikalinga.
  • Reguliariai (1 kartą per metus) tikrinkitės regėjimą ir stebėkite savo akių būklę, paklausiant savęs: Ar mano akys jaučiasi gerai? Ar mano akys atrodo gerai? Ar aš gerai matau?
  • Per pastaruosius trejus metus vaikų, sergančių akių ligomis, skaičius išaugo daugiau nei du kartus. Medikams toks spartus akių ligų, kurių apie 95 proc. sudaro trumparegystė, augimas kelia ypač didelį susirūpinimą. Todėl labai svarbu ne tik reguliariai tikrinti regėjimą, tačiau ir palaikyti tinkamą akių darbo – poilsio rėžimą, pasirūpinti akims draugiška aplinka (tinkamas apšvietimas, ekrano / stalo aukštis, laikysena ir kt.).

Kilus klausimams, susijusiems su akių sveikata ar savijauta pirmiausiai reikėtų kreiptis pas savo akių priežiūros specialistą. Akių priežiūros specialistas atlikęs pirminę akių apžiūrą ir uždavęs klausimų, padės surasti nusiskundimo priežastį ir pateiks galimus sprendimo variantus.

TAČIAU, KAIP PADĖTI AKIMS?

Suprantame, kad vargu ar galime išvengti naudojimosi išmaniaisiais ekranais, juk ir šį tekstą skaitote ekrane, tiesa? Todėl moderniems laikams – modernios technologijos!

Nesvarbu, ar Jums reikalinga regėjimo korekcija ar ne – jei prie ekranų praleidžiate daugiau nei 2 valandas per dieną – akiniai darbui kompiuteriu nuo ekranų skleidžiamos šviesos ne rekomendacija, o būtinybė!

Sėkmingas akinių parinkimas priklauso nuo daugelio faktorių, todėl akių priežiūros specialistai ne tik atliks regėjimo korekcijos nustatymą, tačiau ir užduos klausimų apie Jūsų darbo aplinką, veiklą. Visa tai leis dar tiksliau parinkti akinius darbui kompiuteriu, su kuriais jausitės ir matysite puikiai. Neatidėliokite, užsiregistruokite vizitui.

 

SPRENDIMAS PAVARGUSIOMS AKIMS – AKINIAI DARBUI KOMPIUTERIU!

Šie akinių lęšiai neutralizuoja kenksmingą mėlynos šviesos poveikį akims, sumažina akių jautrumą šviesai ir pagerina matymo komfortą visos dienos metu.

feat_icon
APSAUGA NUO MĖLYNOSIOS ŠVIESOS POVEIKIO

Akiniai darbui kompiuteriu padės apsaugoti akis nuo skaitmeninių prietaisų tokių kaip: kompiuteriai, išmanieji telefonai, planšetės, skleidžiamos mėlynos šviesos neigiamo poveikio akims. Mėlynoji ekranų skleidžiama šviesa mūsų regėjimui yra pavojingesnė nei UV spinduliai, nes jos skleidžiamos bangos yra ilgesnės ir skvarbesnės, t.y. į akies vidų ji patenka giliau.

feat_icon
Akių sveikata

Akiniai darbui kompiuteriu padeda palaikyti gerą matymą ir akių sveikatą. Akiniai darbui kompiuteriu neutralizuoja mėlynosios šviesos poveikį ir taip sumažina trumparegystės atsiradimo riziką, geltonosios dėmes degeneracijos ar kataraktos išsivystymą vyresniame amžiuje.

feat_icon
Sumažina akių įtampą

Ilgos valandos prie išmaniųjų ekranų lemia atsiradusią akių įtampą dar kitaip vadinimą kompiuterinį regos sutrikimo sindromą, kuriam būdingi įvairūs susilpnėjusios regos simptomai: sausumas, perštėjimas, šviesos baimė, akių nuovargis. Remiantis JAV Regėjimo instituto duomenimis net 59% suaugusiųjų kenčia nuo šio sindromo.

feat_icon
SUMAŽINA GALVOS SKAUSMĄ

Jums nuolat skauda galvą, ypač antakių ir kaktos srityje? Viena to priežasčių – suprastėjęs matymas. Kodėl? Trūkstant ryškumo dažnai prisimerkiate, o tai papildomai apkrauna akių raumenis ir gali lemti atsiradusį galvos skausmą. Akiniai darbui kompiuteriu ne tik sumažina akių įtampa, tačiau ir užtikrina gerą matymo kokybę.

feat_icon
Sveikesnė laikysena

Trūkstant regėjimo kokybės mes linkę prisiartinti prie kompiuterio monitoriaus. Tokiu atveju pečių juostą, kaklą, nugarą ilgą laiką išlaikome netaisyklingoje padėtyje ir po darbo dienos jaučiame raumenų įtampą. Akiniai darbui kompiuteriu užtikrina ryškesnį matymą, todėl galėsite palaikyti tinkamą atstumą iki kompiuterio ekrano ir matyti puikiai.

feat_icon
Padidėjęs produktyvumas

Ilgos valandos prie išmaniųjų ekranų gali būti viena iš suprastėjusio matymo priežasčių, kuri lemia net iki 20% mažesnį produktyvumą. Su akiniais darbui kompiuteriu ne tik matysite ryškiai, bet ir išlaikysite įprastą produktyvumą visos dienos metu, todėl liks daugiau laiko mėgstamai veiklai.

feat_icon
Naturalesnės spalvos

Akiniai darbui kompiuteriu blokuoja mėlynos šviesos spindulius. Taip yra neutralizuojama, sušvelninama intensyvi ekrano šviesa, o akys apsaugomos nuo įtampos ir nuovargio. Ši akinių savybė leidžia sumažinti atspindžius, suteikti geresnį kontrasto suvokimą ir matyti natūralesnes spalvas.

feat_icon
Geresnė miego kokybė

Išmanieji ekranai yra nenatūralios mėlynos šviesos šaltiniai, kurių poveikis gali išbalansuoti žmogaus biologinį ritmą. Dėl žalingos mėlynos šviesos poveikio gali suprastėti miego kokybė, susilpnėti nervinė sistema atsirasti jums nebūdingas nuovargis ir pan. Akiniai darbui kompiuteriu apsaugo akis nuo mėlynos šviesos, kuri slopina melatonino (miego hormono) gamybą organizme, poveikio.

Pasirūpinkite savo akių sveikata! Registruokis akių priežiūros specialisto konsultacijai ir profesionaliam akinių parinkimui

REGISTRUOKITĖS AKIŲ PATIKRAI
Pasirūpinkite savo gyvenimo kokybe

ATSILIEPIMAI

feat_icon

Beveik visi mano akiniai yra iš Optikos Pasaulio salono. Platus akinių rėmelių, bei saulės akinių pasirinkimas. Visada sutaupau laiko, nes viską randu vienoje vietoje. Rekomenduoju visiems, kad myli akinius ir nori atsinaujinti kokybiškais, madingais akiniais.

JOHN DOE

feat_icon
The staff was very professional. The optician carrying out the eye test was great. I am really happy with my glasses, it has a good quality, a beautiful design, I highly recommend their service. Congratulations Optikos Pasaulis you made me so happy!

JOHN DOE

feat_icon
Love my glasses, and how effective they are! So impressed by Optikos Pasaulis, their service & the products. The glasses are comfy, stylish, fit so well & work brilliantly. My eyes have been so much better since I’ve been wearing them and I used to get light/screen related migraines… couldn’t recommend enough. Thank you!

JOHN DOE

feat_icon

Hey! I’m wearing my beautiful glasses everyday during my remote work at home I don’t feel eye pain like I used to before when I stared at my screen for 8 hours a day. I’m really happy I’m registered for an eye test.

JOHN DOE

Dažniausiai užduodami klausimai

  • Kaip dažnai reikia tikrinti regėjimą, jei man nereikalinga regėjimo korekcija?

    Akių priežiūros specialistai rekomenduoja tikrintis regėjimą bent kartą per metus. Tą reikėtų daryti ir tiems, kuriems regėjimo korekcija nereikalinga. Apsilankymo pas akių priežiūros specialistą metu: nustatomas regos aštrumas, įvertinama bendrą akių ar net sveikatos būklė.

  • Noriu įsigyti kontaktinius lęšius, ar reikalinga regėjimo patikra?

    Taip. Prieš įsigydami / pakeisdami kontaktinių lęšių rūšį apsilankykite pas akių priežiūros specialistą, kuris: nustatys regėjimo aštrumą ir kontaktinių lęšių parametrus(bazinę kreivę, diametrą). Atsižvelgiant į Jūsų gyvenimo būdą, rekomenduos tinkamiausią kontaktinių lęšių rūšį ir suteik informacijos kaip prižiūrėti kontaktinius lęšius, kaip juos išimti / įsidėti.

  • Kaip pasiruošti vizitui pas akių priežiūros specialistą?

    Atvykstant patikrai su savimi turėkite šiuo metu nešiojamus akinius arba receptą (jei turite). Jeigu esate kontaktinių lęšių nešiotojas – į patikrą atvykite su akiniais, kad regėjimo patikra būtų kuo objektyvesnė.

  • Kiek laiko trunka regėjimo patikra?

    Regėjimo patikra optikos salone trunka įvairiai ir priklauso nuo to, kokios procedūros yra atliekamas. Įprasta regėjimo patikra ir korekcijos parinkimas trunka 20-30 min.

  • Kas yra mėlynoji šviesa?

    Mėlynų spindulių bangos ilgis yra 400–500 nm, o jų skleidžiama energija didžiausia. Pagrindinis mėlynos šviesos šaltinis yra saulė, tačiau šios šviesos skleidėjų gausu ir patalpose. Tai kompiuteriai, planšetės, išmanieji telefonai, televizoriai plokščiais ekranais, dienos šviesos (fluorescencinės) ir LED taupiosios lemputės.

  • Kaip apsaugoti akis nuo mėlynosios šviesos poveikio?

    Efektyviai akių apsaugai - akiniai darbui kompiuteriu. Šie akinių lęšiai neutralizuoja kenksmingą mėlynos šviesos poveikį akims, sumažina akių jautrumą šviesai ir pagerina matymo komfortą visos dienos metu.

  • Ar galiu nešioti akinius darbui kompiuteriu, jei regėjimo korekcija man nereikalinga?

    Taip. Apsauginiai akiniai darbui prie kompiuterio rekomenduojami visiems, kurie skundžiasi akių nuovargiu ir prie išmaniųjų ekranų praleidžia daugiau nei 2 val. per dieną.

  • Ar akiniai darbui kompiuteriu rekomenduojami vaikams?

    Taip. Vaikų akys jautresnes nei suaugusiųjų, todėl jiems būtina apsauga nuo kenksmingos mėlynosios šviesos poveikio.

  • Kaip įsigyti apsauginius akinius darbui kompiuteriu?

    Sėkmingas akinių parinkimas priklauso nuo daugelio faktorių, todėl mūsų akių priežiūros specialistai ne tik atliks regėjimo korekcijos nustatymą, tačiau ir užduos klausimų apie Jūsų darbo aplinką, veiklą. Visa tai leis dar tiksliau parinkti akinius darbui kompiuteriu, su kuriais jausitės ir matysite puikiai. Neatidėliokite, užsiregistruokite vizitui.

  • Kuo akiniai darbui kompiuteriu skiriasi nuo įprastų akinių?

    Akiniai darbui kompiuteriu yra dengiami speciali danga, kuri neutralizuoja neigiamą mėlynosios šviesos poveikį akims.

ATSISVEIKINKITE SU AKIŲ NUOVARGIU – UŽSAKYKITE AKINIUS DARBUI KOMPIUTERIU

Sėkmingas akinių parinkimas priklauso nuo daugelio faktorių, todėl mūsų akių priežiūros specialistai ne tik atliks regėjimo korekcijos nustatymą, tačiau ir užduos klausimų apie Jūsų darbo aplinką, veiklą. Visa tai leis dar tiksliau parinkti akinius darbui kompiuteriu, su kuriais jausitės ir matysite puikiai. Neatidėliokite, užsiregistruokite vizitui jau šiandien!

Registruokitės vizitui
Pasirūpinkite savo akimis