Akiniai darbui kompiuteriu

Dirbant kompiuteriu ilgą laiką, dažnai pasireiškia akių įtampa, neryškus matymas, paraudusios akys ir kiti kompiuterinio regėjimo sindromo (CVS) simptomai. Dėl to rekomenduojama įsigyti akinius darbui kompiuteriu, kad palengvinti akių darbą.

Diskomfortas akims dirbant su kompiuteriu

Akys nepritaikytos daug laiko žiūrėti į šviečiančius ekranus, būtina reaguoti į pirmutinius akių diskomforto simptomus.

  • Akių vokų niežulys, ypatingai prie nosies
  • Akių paraudimai, kraujagyslių paryškėjimas
  • Diskomfortas atsibudus ryte – atsiranda noras trinti akis
  • Akių ašarojimas, jautrumas šviesai
  • Neryškus matymas, ypač vakarais
  • Kaklo, pečių, rankų skausmas
  • Įtampa nugaros viršutinėje dalyje

Įvertinkite savo akių nuovargį greituoju testu!

Atlikę šį testą pamatysite, ar Jūsų akys yra tinkamai apsaugotos.

Akinius darbui kompiuteriu turėti verta, jeigu

Puikiai matote, bet daug laiko praleidžiate prie šviečiančių ekranų

Įtemptai žiūrint į monitorių retėja mirksėjimas, kas gali provokuoti akių sausumą. Ilgas žiūrėjimas vienu ar keliais tarpiniais atstumais (į monitorių, į telefoną ir pan.) provokuoja akomodacijos įtampą, kurios pasekmė – prastesnis matymas žiūrint į tolį (ypatingai po ilgos darbo dienos praleistos prie šviečiančių ekranų).

REKOMENDACIJA: akinių lęšiai be korekcijos gali būti su specialiomis dangomis ir filtrais, kurie riboja žalingos mėlynos šviesos patekimą į akis ir mažina akių jautrumą šviesai.

Nešiojate akinius ir norite papildomos apsaugos

Įtemptai žiūrint į monitorių retėja mirksėjimas, kas gali provokuoti akių sausumą. Ilgas žiūrėjimas vienu ar keliais tarpiniais atstumais (į monitorių, į telefoną ir pan.) provokuoja akomodacijos įtampą, kurios pasekmė – prastesnis matymas žiūrint į tolį (ypatingai po ilgos darbo dienos praleistos prie šviečiančių ekranų).

REKOMENDACIJA: korekciniai akinių lęšiai gali būti su specialiomis dangomis ir filtrais, kurie riboja žalingos mėlynos šviesos patekimą į akis ir mažina akių jautrumą šviesai.

Jūsų akys jautrios šviesai

Darbas ryškesnėje šviesoje, dulkėtoje arba mažiau vėdinamoje patalpoje gali sukelti akių diskomforto simptomus. Tad, pajutus smėlio pojūtį akyse, akių perštėjimą ar veidrodyje pastebėjus akių paraudimą verta susimąstyti apie šių simptomų atsiradimo priežastis. Laiku jų nesuvaldžius gali atsirasti ašarojimas ir padidėti jautrumas šviesos šaltiniams.

REKOMENDACIJA: nepriklausomai nuo to ar Jums reikalinga korekcija, ar ne galima įsigyti akinius su akinių lęšiais, kurie turės specialius filtrus padėsiančius sumažinti akių jautrumą šviesai.

Nešiojate akinius skaitymui

Su skaitymo akiniais jūs turite aiškiai matyti tekstą, kurį laikote sulenktose rankose (per alkūnes) 90° kampu. Su šiais akiniais ilgiau žiūrint į vaizdą esantį nuo jūsų už ≤ 90 cm (kompiuterio monitorius) gali atsirasti akių įtampos simptomai: skausmas smilkinių srityje, ašarojimas, noras nusiimti akinius ir trinti akis, neryškus vaizdas. Nes žiūrėjimui tolimesniu nei 40 cm atstumu Jums, tikriausiai, reikalingi kitokios korekcijos akiniai.

REKOMENDACIJA: atsižvelgiant į korekcijos dydį rekomenduojama rinktis Šiuolaikinius skaitymo akinius, kurie suteiks plačią skaitymo zoną ir komfortišką korekciją matymui tolimesniu nei 40 cm atstumu. (Nuoroda į ofisinius akinius). Taip pat, galima pasirinkti specialias akinių lęšių dangas, kurios mažina žalingos mėlynos šviesos poveikį akims.

Ilgesnį laiką dirbant kompiuteriu jaučiate įtampą pečių juostoje

Atkreipkite dėmesį į savo sėdėjimo padėtį dienos pradžioje ir antroje dienos pusėje. Dažnu atveju, trūkstant regėjimo kokybės mes linkę prisiartinti prie kompiuterio monitoriaus. Šiuo atveju pečių juostą, kaklą, nugarą ilgą laiką išlaikome netaisyklingoje padėtyje ir po darbo dienos jaučiame raumenų įtampą, kurią dažnai siejame su ilgu sėdėjimu.

REKOMENDACIJA: net ir nesiskundžiant regėjimu, visuomet patariama pasitikrinti regą bent kartą metuose ir aptarti varginančius simptomus su akių priežiūros specialistu. Kartais pakanka kelių patarimų ar pagalbinių priemonių, kad jūsų matymo komfortas darbinėje aplinkoje pagerėtų

Prie kompiuteriu dirbate su progresiniais akiniais

Progresiniai akiniai komfortiškas pasirinkimas tiems, kuriems reikia vienų akinių toliui, antrų kompiuteriui ir trečių skaitymui… Tai sklandų perėjimą nuo tolio iki artumo zonos turintys akinių lęšiai. Vis dėlto, ilgesniam laiko leidimui/darbui kompiuteriu ar užsiėmimui veikla, kuriai daugiausia naudojama tarpinio atstumo korekcija visuomet bus komfortiškiau su akiniais, kurie turi platesnes matymo zonas 40 – 90 cm atstumais nei progresiniai akiniai… Be to, atskiri akiniai darbui gali daryti teigiamą įtaką sėdėjimo laikysenai, nes sumažinama smakro kėlimo rizika, kuri dažnai pasitaiko dirbat prie kompiuterio su progresiniais akinių lęšiais.

REKOMENDACIJA: komfortiškam darbui kompiuteriu rekomenduojama turėti šiuolaikinius skaitymo akinius, kurie suteiks platesnes matymo zonas. Taip pat, galima rinktis papildomas dangas ir filtrus mažinančius žalingos mėlynos šviesos patekimą į akis.

Susiduriate su miego sunkumais

Išmaniųjų telefonų, kompiuterių, planšečių ir kitų technologijų ekranai dažniausiai yra nenatūralios mėlynos šviesos šaltiniai, kurių poveikis gali išbalansuoti žmogaus biologinį ritmą. Dėl žalingos mėlynos šviesos poveikio gali suprastėti miego kokybė, susilpnėti nervinė sistema atsirasti jums nebūdingas nuovargis ir pan…

REKOMENDACIJOS:
» Leidžiant laiką prie šviečiančių ekranų rekomenduojama laikytis taisyklingų matymo atstumų: telefonas 30-40 cm atstumu (ranka per alkūne lenkta 90° kampu), monitorius 90 cm atstumu (ištiestos rankos atstumas).
» Pertraukos, kurias daryti tiesiog privaloma – nukreipkite žvilgsnį nuo artimo atstumo į tolumoje esančius objektus. Atminkite, kad ilgas žvilgsnio išlaikymas vienu atstumu sukels diskomfortą matymui į tolį.
» Akių mankšta – nemokama ir labai naudinga jūsų akims.
» Mirksėjimas – susikaupus žiūrint į monitoriaus ekraną retėją mirksėjimo dažnis, ko pasėkoje gali atsirasti akių sausumo simptomai.
» Apsauginiai akiniai – nepriklausomai nuo to ar Jums reikalinga korekcija, ar ne, galima įsigyti akinius su akinių lęšiais, kurie turės specialius filtrus padėsiančius sumažinti akių jautrumą šviesai.