Kompiuterio sukelta akių įtampa

Dauguma žmonių, besinaudojančių kompiuteriais, skundžiasi dėl patiriamos akių įtampos. Ilgas žiūrėjimas į monitorių gali pertempti akis arba paaštrinti kitas, jau turimas, akių problemas.

Kompiuterio sukelta akių įtampa

Kokie yra kompiuterio sukeltos akių įtampos simptomai?

  • Diskomfortas akyse;
  • Galvos skausmai;
  • Skaudančios, pavargusios, niežtinčios akys ar deginimo pojūtis akyse;
  • Sunkumas fokusuojant žvilgsnį;
  • Ašarojančios akys;
  • Išsausėjusios akys;
  • Neryškus regėjimas arba dvejinimasis akyse;
  • Padidėjęs jautrumas šviesai;

Nors akių įtampa gali sukelti diskomfortą, įprastai tai nėra pavojinga ir praeina savaime, kai tik akys pailsi. Galbūt, darbe Jums neįmanoma pakeisti prie kompiuterio praleidžiamo laiko kiekio ar veiksnių, kurie sukelia akių įtampą, tačiau tikrai galite imtis priemonių, padedančių šiuos veiksnius sušvelninti. Nors kompiuteriai yra svarbi mūsų kasdieninio gyvenimo dalis, tačiau naudojimasis jais gali paveikti mūsų regėjimą. Peržiūrėkite mūsų patarimus, kaip geriausiai galite valdyti ir sumažinti kompiuterio sukeltą akių įtampą.

Pasitikrinkite akis

Reguliari akių patikra yra būtina normalaus regėjimo užtikrinimui. Apžiūros metu atliekamas ir išsamesnis akių būklės tyrimas – akių specialistas ne tik patikrina Jūsų akių sveikatą, bet ir ieško kitų sveikatos sutrikimų požymių.

Leiskite akims pailsėti

Reguliariai nukreipkite žvilgsnį nuo kompiuterio ekrano ir dėmesį sutelkite į tolimus objektus. Pavyzdžiui, minutę žiūrėkite pro langą.

Žiūrėjimas į tolį atpalaiduoja raumenis, esančius akyje, taip sumažindamas akių nuovargį.

Naudokite tinkamą apšvietimą

Akių įtampą dažnai sukelia pernelyg ryški saulės šviesa, sklindanti per langą, ar per ryškus apšvietimas kambaryje.

Ryškiai saulės šviesai sušvelninti naudokite užuolaidas ar žaliuzes, sumažinkite apšvietimo ryškumą kambaryje ir venkite sėdėjimo po ryškiai šviečiančiomis fluorescencinėmis lempomis. Jei įmanoma, naudokite grindines lempas.

Sumažinkite atspindžius

Nuo šviesiai nudažytų sienų ar blizgių paviršių atsirandantys atspindžiai gali būti akių įtampos priežastimi. 

  • Padėti gali prie monitoriaus pritaisytas apsauginis ekranas nuo akinimo (tai mažiau drastiškas būdas nei sienų perdažymas tamsesniais ar matiniais dažais);
  • Sušvelninkite išorinės šviesos šaltinius pridengdami langus arba naudodami kompiuterio gaubtą virš monitoriaus;
  • Jei nešiojate akinius, rinkitės lęšius su antirefleksine danga, kad sumažintumėte akinimą. „Optikos Pasaulio“ optikose galite rinktis UltraClear SuperClean lęšius su antirefleksine ir įbrėžimams atsparia danga viename.

Atnaujinkite monitorių

Išvengti akių įtampos atsiradimo gali padėti senojo kineskopinio (CRT) monitoriaus pakeitimas į modernų LCD ekraną.

  • Kineskopiniai ekranai gali mirguliuoti ir taip smarkiai prisideda prie akių įtampos, tuo tarpu LCD ekranai yra priimtinesni akims ir paprastai turi antirefleksinį paviršių;
  • Įsigydami naują LCD monitorių, rinkitės tokį, kuris turi didžiausią skiriamąją gebą.

Koreguokite monitoriaus nustatymus

Pakoregavę savo kompiuterio monitoriaus nustatymus, galite sumažinti akių įtampą ir nuovargį.

  • Įsitikinkite, kad ryškumas yra toks pats kaip ir aplinkos, bei sureguliuokite teksto dydį ir kontrastą, kad būtų patogu skaityti. Juodas tekstas baltame fone yra labiausiai patogus naudoti;
  • Sureguliuokite monitoriaus spalvinę temperatūrą, kad sumažintumėte mėlynos spalvos kiekį ekrane. Mėlyna šviesa yra trumpo bangos ilgio matoma šviesa, siejama su didesne akių įtampa, skirtingai nei oranžinė ir raudona, kurios yra ilgo bangos ilgio matoma šviesa.

Modifikuokite savo darbo vietą

Tai, kaip sėdite prie stalo ir kaip išdėstote savo daiktus, gali veikti Jūsų regėjimą.

  • Jei žiūrite žemyn į dokumentus, o tada turite pakelti akis į viršų, kad pažiūrėtumėte į monitorių, taip galite nuvarginti akis. Padėkite dokumentus ant stovo šalia ekrano;
  • Įsitikinkite, kad Jūsų darbo vieta ir kėdė yra tinkamo aukščio. Neteisinga laikysena dirbant kompiuteriu taip pat gali padidinti akių įtampą;
  • Kompiuterio ekranas turėtų būti 20 – 24 colių atstumu nuo Jūsų akių, o ekrano vidurys turėtų būti 10 – 15 laipsnių žemiau jūsų akių linijos.

Dėvėkite specialiai darbui kompiuteriu skirtus lęšius

Didžiausią komfortą jausite nešiodami specialiai Jums parinktus akinius. Jei nešiojate kontaktinius lęšius, apsvarstykite galimybę dirbant kompiuteriu naudoti akinius, nes kontaktiniai lęšiai gali išsausėti ir sukelti diskomfortą.